Pertikaian Terhadap Manifesto

Category:

Bismillahirrahmanirrahim

Hari ini saya mendapat berita bahawa salah sebuah blog telah menganalisis manifesto yang saya bawakan. Terima kasih saya ucapkan kerana bersusah payah menganalisisnya. Setelah saya fikir-fikirkan amat perlu untuk saya menjelaskan soal manifesto saya kepada semua, tapi bukan ini masanya. Rasionalnya? Kerana keputusan rasmi masih belum dikeluarkan. Untuk itu,saya perlu berhati-hati dengan tindakan saya kerana mahu mengelakkan permasalahan lain pula yang akan timbul.

Cuma secara ringkasnya, manifesto yang saya bawakan adalah berdasarkan beberapa kajian dan perbincangan. Tidak pernah terlintas di fikiran saya untuk meraih undi ketika merangka manifesto tersebut, bahkan saya berani membawanya kerana saya yakin ia tidak mustahil untuk dilaksanakan. Ketika berkempen di beberapa fakulti juga, saya menjelaskan serba sedikit sebab musabab saya memilih manifesto tersebut. Alhamdulillah, kebanyakan rakan yang bertanya sendiri kepada saya boleh menerimanya. Mungkin ada yang beranggapan manifesto saya yang sekadar 4 perkara itu adalah sangat sedikit dan tidak relevan memandangkan saya bertanding untuk kerusi umum, namun apa yang saya sasarkan bukan memenuhi kertas manifesto dengan janji yang pelbagai, tetapi yang paling penting kapasiti dan ruang yang saya ada untuk melaksanakannya kelak.

Setakat itu sahaja yang boleh saya sebutkan di sini. Saya tidak pernah melarang atau menghalang sesiapa pun untuk menilai saya dan manifesto yang saya bawakan, itu adalah hak individu masing-masing. Insya Allah saya bersedia jika ada yang mahu berbincang dan berbahas bersama saya. Wallahua'lam.

Comments (0)

Post a Comment