Aku mahu seperti Az-Zahra

Category:




Aku mahu seperti Az-Zahra

Puteri bongsu Rasulullah

Terdidik dengan iman dan islam

Lalu menyatu menjadi taqwa

Di hatinya tiada lain hanya Allah

Dan penuh cinta dan rindu

Kepada Rabbnya yang Maha Agung

Tempat disandarkan segala harapan

Juga petunjuk &pertolongan



Aku mahu seperti Az-Zahra

Muslimat cerdik di madrasah kenabian

Beradab dengan ilmu

Bersahabat dengan Al-Quran

Berhujah dengan penuh adil demi kebenaran

Tujuannya tidak lain

Hanya mahu menyampaikan fikrah islamiyah

Agar menapak kukuh di dada masyarakat



Aku mahu seperti Az-Zahra

Disatukan Allah dengan calon soleh

Yang dijadikan pertemuan kami suatu khair

Pada agamaku, urusanku &kesudahan urusanku,

Hanya demi redha Allah

Agar kakiku tsabat di jalanNya

Demi menyambung perjuangan Rasulullah



Aku mahu seperti Az-Zahra

Cerminan akhlak dan budi wanita muslim

Dialah hamba, anak, isteri, teman, dan guru

Yang menyerahkan kehidupannya untuk Allah

Dia digelar Sayyidul Nisa’ Al-Alamin

Kerana peribadinya yang agung

Sabar dan tabah membela Islam

Hingga akhirnya dia bertemu RabbNya

Dengan tuaian amal yang melimpah



Ya Allah

Kini usiaku semakin bertambah

Masa lalu semakin menjauhi

Bahkan kematian kian mendekatiku

Semuanya berada dalam pengetahuanMu tuhan

Apakah aku mampu menjejak Az-Zahra

atau tersungkur di pertengahan…

Comment (1)

=) i like it !!

Post a Comment